dc.contributor.author |
ชมพูนุช ปัญญไพโรจน์ |
|
dc.contributor.author |
มหาวิทยาลัยบูรพา. คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ |
|
dc.date.accessioned |
2019-03-25T09:12:46Z |
|
dc.date.available |
2019-03-25T09:12:46Z |
|
dc.date.issued |
2553 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.lib.buu.ac.th/xmlui/handle/1234567890/2203 |
|
dc.description.abstract |
การดำเนินธุรกิจให้ประสบความสำเร็จในยุคปัจจุบัน ผู้ประกอบการจำเป็นต้องทำความเข้าใจความต้องการของลูกค้า และสร้างความพอใจการตอบสนองต่อความต้องการของลูกค้า จึงทำให้แนวคิดการตลาดเข้ามามีบทบาทสำคัญเป็นอย่างมาก ในอุตสาหกรรมประเภทสถานีวิทยุโทรทัศน์ก็เช่นเดียวกัน โดยเฉพาะสถานีวิทยุโทรทัศน์ที่ดำเนินการโดยองค์กรเอกชนซึ่งไม่ได้รับการสนับสนุนงบประมาณจากรัฐ และมีนโยบายเพื่อแข่งขันเชิงธุรกิจเป็นหลัก ได้นำแนวคิดดังกล่าวมาใช้เพื่อการจัดการบริหารเวลาในการออกอากาศให้เกิดรายได้ขึ้นเพื่อเป็นค่าใช้จ่ายในการบริหารงานด้านต่าง ๆ ของสถานีวิทยุโทรทัศน์ และก่อให้เกิดกำไรสูงสุด |
th_TH |
dc.language.iso |
th |
th_TH |
dc.subject |
การตลาด |
th_TH |
dc.subject |
สถานีโทรทัศน์ |
th_TH |
dc.subject |
สาขาเทคโนโลยีสารสนเทศและนิเทศศาสตร์ |
th_TH |
dc.subject |
โทรทัศน์ |
th_TH |
dc.title |
การตลาดในอุตสาหกรรมสถานีวิทยุโทรทัศน์ |
th_TH |
dc.type |
บทความวารสาร |
th_TH |
dc.issue |
29 |
|
dc.volume |
18 |
|
dc.year |
2553 |
|
dc.description.abstractalternative |
To operate a business successfully nowadays, entrepreneurs need to understand consumer insights and serve their needs to meet their satisfactions. Consequently marketing concept plays an important role in every industry including television business. Especially, television stations are administrated by private companies which their expenditures are not supported by Thai government. Most television stations set the business competition polices and apply the marketing concept into their broadcasting program administration in order to gain the most profit and income for using in their business operation. |
en |
dc.journal |
วารสารวิชาการมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยบูรพา |
|
dc.page |
17-36. |
|