dc.contributor.author |
อิทธิเดช น้อยไม้ |
|
dc.date.accessioned |
2024-05-29T03:17:37Z |
|
dc.date.available |
2024-05-29T03:17:37Z |
|
dc.date.issued |
2564 |
|
dc.identifier.uri |
https://buuir.buu.ac.th/xmlui/handle/1234567890/17244 |
|
dc.description.abstract |
การพัฒนาผู้เรียนให้ประสบความสําเร็จและปรับตัวเข้ากับสังคมแห่งศตวรรษที่ 21 โดยใช้การเรียนรู้วิชาสังคมศึกษานั้น ครูสังคมศึกษาจําเป็นต้องวางแผนและออกแบบกิจกรรมการเรียนรู้ที่ช่วยเสริมสร้างและพัฒนาศักยภาพของผู้เรียนให้มีทักษะการคิดเชิงมโนทัศน์ เพื่อให้ผู้เรียนสามารถนําความรู้ไปประยุกต์ใช้แก้ไขปัญหา แสวงหาคําตอบ และวินิจฉัยเรื่องราวที่ต้องเผชิญในสังคมโลกยุคปัจจุบันได้อย่างถูกต้องและเหมาะสมต่อไป บทความนี้นําเสนอความรู้เกี่ยวกับความหมายและความสําคัญของมโนทัศน์ มโนทัศน์กับการทํางานของสมอง ความสําคัญของการคิดเชิงมโนทัศน์ มโนทัศน์ของวิชาสังคมศึกษาการพัฒนาทักษะการคิดเชิงมโนทัศน์ในวิชาสังคมศึกษา และคุณค่าของการคิดเชิงมโนทัศน์
ในวิชาสังคมศึกษาเพื่อผู้เรียนแห่งศตวรรษที่ 21 |
th_TH |
dc.language.iso |
th |
th_TH |
dc.subject |
มโนทัศน์ |
th_TH |
dc.subject |
การคิดเชิงมโนทัศน์ |
th_TH |
dc.subject |
ทักษะการคิดเชิงมโนทัศน์ |
th_TH |
dc.subject |
สังคมศึกษา |
th_TH |
dc.title |
การพัฒนาทักษะการคิดเชิงมโนทัศน์ในวิชาสังคมศึกษาเพื่อผู้เรียนแห่งศตวรรษที่ 21 |
th_TH |
dc.title.alternative |
The Development of Conceptual Thinking Skills in Social Studies for 21st Century Learners |
th_TH |
dc.type |
Article |
th_TH |
dc.issue |
3 |
th_TH |
dc.volume |
49 |
th_TH |
dc.year |
2564 |
th_TH |
dc.description.abstractalternative |
The development of learners to encourage them to succeed and adapt in the 21st century,
especially in social studies learning management, is an important aim to develop learners to become good citizens in society. Social studies teachers need to plan and design learning activities that help build and develop students' potential for conceptual thinking skills. This is to enable learners to apply knowledge to solve problems, seek answers and successfully encounter issues that we face in today's global society. This article presents knowledge of the meaning and significance of the concepts of the importance of conceptual thinking, the concept of social studies, the development of conceptual thinking skills in social studies, and the benefits of conceptual thinking in social studies for 21st century learners. through a brain-based approach. |
en |
dc.journal |
วารสารครุศาสตร์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
th_TH |
dc.page |
1-12 |
th_TH |