กรุณาใช้ตัวระบุนี้เพื่ออ้างอิงหรือเชื่อมต่อรายการนี้:
https://buuir.buu.ac.th/xmlui/handle/1234567890/3327
ระเบียนเมทาดาทาแบบเต็ม
ฟิลด์ DC | ค่า | ภาษา |
---|---|---|
dc.contributor.author | Sarunya Lerdputtarak | |
dc.contributor.author | Teetut Tresirichod | |
dc.contributor.other | Graduate School of Commerce | |
dc.date.accessioned | 2019-03-25T09:23:20Z | |
dc.date.available | 2019-03-25T09:23:20Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.buu.ac.th/xmlui/handle/1234567890/3327 | |
dc.description.abstract | In year 2012, National Statistical Office reported that Thai people age between 15-24 years old has highest usage rate of internet while 65.4% of them spend time online for playing games. For marketers, it is important to understand how to design a successful game online that can satisfy the target users and retain those users. Therefore this study aims to study factors that motivate gamers to play casual game online. The results this study can make game online marketers to deeper understand their customers and can create suitable motivated marketing strategies for their markets. The results of this study confirm the perceived usefulness, flow experience, perceived enjoyment, human-computer interaction, subjective norm and attitude toward playing online games have significant relationship with behavioral intention at 0.05 level. | en |
dc.language.iso | eng | th_TH |
dc.subject | Internet games | th_TH |
dc.subject | Technology | th_TH |
dc.subject | Technology acceptance | th_TH |
dc.title | Applying combined technology acceptance model and the theory of planned behavior to study effect of intention to play casual online game | en |
dc.type | บทความวารสาร | th_TH |
dc.issue | 1 | |
dc.volume | 17 | |
dc.year | 2015 | |
dc.journal | Journal of global business review | |
dc.page | 1-10. | |
ปรากฏในกลุ่มข้อมูล: | บทความวิชาการ (Journal Articles) |
แฟ้มในรายการข้อมูลนี้:
แฟ้ม | ขนาด | รูปแบบ | |
---|---|---|---|
gbr17n1p1-10.pdf | 522.61 kB | Adobe PDF | ดู/เปิด |
รายการทั้งหมดในระบบคิดีได้รับการคุ้มครองลิขสิทธิ์ มีการสงวนสิทธิ์เว้นแต่ที่ระบุไว้เป็นอื่น