DSpace Repository

รูปแบบการเรียนร่วมสำหรับเด็กพิเศษกับเด็กปกติระดับปฐมวัยโรงเรียนสาธิต "พิบูลบำเพ็ญ" มหาวิทยาลัยบูรพา

Show simple item record

dc.contributor.author จันทร์ชลี มาพุทธ
dc.contributor.other มหาวิทยาลัยบูรพา. โรงเรียนสาธิต "พิบูลบำเพ็ญ"
dc.date.accessioned 2019-03-25T08:51:52Z
dc.date.available 2019-03-25T08:51:52Z
dc.date.issued 2549
dc.identifier.uri http://dspace.lib.buu.ac.th/xmlui/handle/1234567890/496
dc.description.abstract การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1. เพื่อศึกษารูปแบบการเรียนร่วมดดยใช้แผนการจัดการศึกษารายบุคคลสำหรับเด็กพิเศษกับเด็กปกติระดับปฐมวัย 2. เพื่อพัฒนาทักษะทางด้านร่างกาย อารมณ์-สังคม และสติปัญญาของเด็กพิเศษ โดยใช้กรณีศึกษานักเรียนระดับชั้นอนุบาล 1 ปีการศึกษา 2548-2549 จำนวน 4 คน ประกอบด้วย เด้กที่มีความบกพร่องทางสติปัญญา จำนวน2 คน เด็กออทิสติก จำนวน 1 คน และเด็กที่มีความบกพร่องทางพฤติกรรม จำนวน 1 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ แบบทดสอบและแบบฝึกพัฒนาการเด็ก แผนการจัดการศึกษารายบุคคล และแบบสังเกตพฤติกรรม ผลการวิจัยพบว่า 1. นักเรียนมีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนหลังจากใช้รูปแบบการเรียนร่วมโดยใช้แผนการจัดการศึกษารายบุคคลสูงกว่าก่อนเรียน 2. นักเรียนมีพัฒนาการด้านร่างกาย อารมณ์-สังคม และด้านสติปัญญาสูงกว่าก่อนเรียน The purpose of this research was to study 1. The model of integration by use of Individual Education Plan for special needs and normal children in preschool level “ Phiboonbumpen” Demonstration School Burapha University 2. To develop students’ physical skill, emotion&social skills and cognitive skills. This study used case studies composed of 4 children in preschool level 1, in the academic year 2006-2007. The case study compose of mental retarded 2 cases, autistic 1 case and behavior & emotion 1 case. This instruments for the research consisted of the Testing and Development records. Individual Education Plan (IEP) and by Behavior Observation. The results of this research were as follows: 1. The achievement of the students after use of The model of integration and Individual Education Plan were higher than pre-test. 2. Student’ physical skill, emotion & social skills and cognitive skills higher than pre-test. th_TH
dc.description.sponsorship งานวิจัยนี้ได้รับทุนอุดหนุนการวิจัยจากสำนักงานคณะกรรมการการอุดมศึกษา en
dc.language.iso th th_TH
dc.publisher โรงเรียนสาธิต "พิบูลบำเพ็ญ". มหาวิทยาลัยบูรพา. th_TH
dc.subject การศึกษาปฐมวัย - - วิจัย th_TH
dc.subject การเรียนร่วมของเด็กพิเศษ - - วิจัย th_TH
dc.subject สาขาการศึกษา th_TH
dc.title รูปแบบการเรียนร่วมสำหรับเด็กพิเศษกับเด็กปกติระดับปฐมวัยโรงเรียนสาธิต "พิบูลบำเพ็ญ" มหาวิทยาลัยบูรพา th_TH
dc.title.alternative The model of integration for special needs and normal children in preschool level "Phiboonbumpen" Demonstration School Burapha University en
dc.type Research th_TH
dc.year 2549


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account