dc.contributor.author |
จันทร์ชลี มาพุทธ |
|
dc.contributor.other |
มหาวิทยาลัยบูรพา. โรงเรียนสาธิต "พิบูลบำเพ็ญ" |
|
dc.date.accessioned |
2019-03-25T08:51:52Z |
|
dc.date.available |
2019-03-25T08:51:52Z |
|
dc.date.issued |
2549 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.lib.buu.ac.th/xmlui/handle/1234567890/496 |
|
dc.description.abstract |
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1. เพื่อศึกษารูปแบบการเรียนร่วมดดยใช้แผนการจัดการศึกษารายบุคคลสำหรับเด็กพิเศษกับเด็กปกติระดับปฐมวัย 2. เพื่อพัฒนาทักษะทางด้านร่างกาย อารมณ์-สังคม และสติปัญญาของเด็กพิเศษ โดยใช้กรณีศึกษานักเรียนระดับชั้นอนุบาล 1 ปีการศึกษา 2548-2549 จำนวน 4 คน ประกอบด้วย เด้กที่มีความบกพร่องทางสติปัญญา จำนวน2 คน เด็กออทิสติก จำนวน 1 คน และเด็กที่มีความบกพร่องทางพฤติกรรม จำนวน 1 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ แบบทดสอบและแบบฝึกพัฒนาการเด็ก แผนการจัดการศึกษารายบุคคล และแบบสังเกตพฤติกรรม ผลการวิจัยพบว่า
1. นักเรียนมีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนหลังจากใช้รูปแบบการเรียนร่วมโดยใช้แผนการจัดการศึกษารายบุคคลสูงกว่าก่อนเรียน
2. นักเรียนมีพัฒนาการด้านร่างกาย อารมณ์-สังคม และด้านสติปัญญาสูงกว่าก่อนเรียน
The purpose of this research was to study 1. The model of integration by use of Individual Education Plan for special needs and normal children in preschool level “ Phiboonbumpen” Demonstration School Burapha University 2. To develop students’ physical skill, emotion&social skills and cognitive skills. This study used case studies composed of 4 children in preschool level 1, in the academic year 2006-2007. The case study compose of mental retarded 2 cases, autistic 1 case and behavior & emotion 1 case. This instruments for the research consisted of the Testing and Development records. Individual Education Plan (IEP) and by Behavior Observation.
The results of this research were as follows:
1. The achievement of the students after use of The model of integration and Individual Education Plan were higher than pre-test.
2. Student’ physical skill, emotion & social skills and cognitive skills higher than pre-test. |
th_TH |
dc.description.sponsorship |
งานวิจัยนี้ได้รับทุนอุดหนุนการวิจัยจากสำนักงานคณะกรรมการการอุดมศึกษา |
en |
dc.language.iso |
th |
th_TH |
dc.publisher |
โรงเรียนสาธิต "พิบูลบำเพ็ญ". มหาวิทยาลัยบูรพา. |
th_TH |
dc.subject |
การศึกษาปฐมวัย - - วิจัย |
th_TH |
dc.subject |
การเรียนร่วมของเด็กพิเศษ - - วิจัย |
th_TH |
dc.subject |
สาขาการศึกษา |
th_TH |
dc.title |
รูปแบบการเรียนร่วมสำหรับเด็กพิเศษกับเด็กปกติระดับปฐมวัยโรงเรียนสาธิต "พิบูลบำเพ็ญ" มหาวิทยาลัยบูรพา |
th_TH |
dc.title.alternative |
The model of integration for special needs and normal children in preschool level "Phiboonbumpen" Demonstration School Burapha University |
en |
dc.type |
Research |
th_TH |
dc.year |
2549 |
|