DSpace Repository

ศักยภาพของบุคลากรทางการศึกษาในสถานศึกษา เขตพัฒนาพื้นที่พิเศษ

Show simple item record

dc.contributor.author บรรพต วิรุณราช
dc.contributor.other มหาวิทยาลัยบูรพา. วิทยาลัยพาณิชยศาสตร์
dc.date.accessioned 2021-06-16T09:03:07Z
dc.date.available 2021-06-16T09:03:07Z
dc.date.issued 2563
dc.identifier.uri http://dspace.lib.buu.ac.th/xmlui/handle/1234567890/4179
dc.description.abstract การวิจัยนี้วัตถุประสงค์เพื่อ 1) วิเคราะห์สภาพทั่วไป และความรู้ความเข้าใจต่อการจัดทำแผนการศึกษา การดำเนินงานตามแผน และการทบทวนแผนของบุคลากรทางการศึกษาในสถานศึกษาเขตพัฒนาพื้นที่พิเศษ 2) ศึกษาการนำศาสตร์พระราชา 23 ประการ นำมาใช้ในการปฏิบัติต่อการจัดทำแผนการศึกษา การดำเนินการตามแผน และการทบทวนแผนของบุคลากรทางการศึกษาในเขตพัฒนาพื้นที่พิเศษ และ 3) ศึกษาปัจจัยด้านการจัดทำแผน การดำเนินงานตามแผนและการทบทวนแผนมีอิทธิพลต่อศักยภาพของบุคลากรทางการศึกษาในสถานศึกษาเขตพัฒนาพื้นที่พิเศษ ด้วยวิธีวิจัยเชิงปริมาณใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือ เก็บข้อมูลกับ บุคลากรทางการศึกษา ในสถานศึกษาเขตพัฒนาพื้นที่พิเศษ จำนวน 533 คน วิเคราะห์สมมติฐานโดยใช้ความถดถอยเชิงหพุแบบขั้นตอน (Multiple linear regression analysis) ผลการวิจัยพบว่า 1) สภาพทั่วไป และความรู้ความเข้าใจต่อการจัดทำแผนการศึกษา การดำเนินงานตามแผน และการทบทวนแผนของบุคลากรทางการศึกษาในสถานศึกษาเขตพัฒนาพื้นที่พิเศษ มีความรู้ความเข้าใจในภาพรวมอยู่ในระดับมาก (ค่าเฉลี่ย = 3.89) 2) การนำศาสตร์พระราชา 23 ประการ ที่นำมาใช้ในการปฏิบัติงาน ในภาพรวม อยู่ในระดับมาก (ค่าเฉลี่ย = 4.03) และ 3) ปัจจัยด้านการจัดทำแผน การดำเนินงานตามแผนและการทบทวนแผนมีอิทธิพลต่อศักยภาพของบุคลากรทางการศึกษาในสถานศึกษาเขตพัฒนาพื้นที่พิเศษ โดยมีระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 th_TH
dc.language.iso th th_TH
dc.publisher วิทยาลัยพาณิชยศาสตร์ มหาวิทยาลัยบูรพา th_TH
dc.subject การพัฒนาการศึกษา th_TH
dc.subject การวางแผนการศึกษา th_TH
dc.subject บุคลากรทางการศึกษา th_TH
dc.subject สาขาการศึกษา th_TH
dc.title ศักยภาพของบุคลากรทางการศึกษาในสถานศึกษา เขตพัฒนาพื้นที่พิเศษ th_TH
dc.title.alternative Capability of educational personnel in schools in special development zone en
dc.type Article th_TH
dc.issue 1 th_TH
dc.volume 12 th_TH
dc.year 2563 th_TH
dc.description.abstractalternative The research entitled “Capability of Educational Personnel in Schools in Special Development Zone” is intended 1) to study and analyze the general condition and knowledge and understanding of preparing the educational plan, implementation as planned and review of the educational personnel plan in schools in the Special Development Zone; 2) to study the application of the 23 principles of the King's Philosophy into practice in preparing the education plan, implementation as planned and review of the educational personnel plan in the Special Development Zone; and 3) to study factors of preparation of the education plan, planned implementation and review of the plans that influence the capability of educational personnel in schools in the Special Development Zone. The samples who responded to the questionnaire are the educational personnel in schools in the Special Development Zone with a total number of 533 individuals. The tool used to collect the data is the questionnaire. The statistics used in the data analysis include frequency, percentage, mean, standard deviation, and multiple linear regression. The results showed that 1) The general condition and knowledge and understanding of the education plan, implementation and review of the educational personnel plan in schools in the Special Development Zone are at a ‘Very Much’ level (𝑋 = 3.89) that is divided into 1) the complete review of the plans (𝑋= 3.95); 2) the plan preparation (𝑋= 3.94) and 3) the planned implementation (𝑋= 3.80). 2) The application of the 23 principles of the King’s Philosophy overall is at a ‘Very Much’ level (𝑋= 4.03) and the most frequently used 3 principles sorting from the highest value to the lowest value include 1) Know the love of unity (𝑋= 4.36); 2) Integrity, honesty and sincerity (𝑋= 4.35) and 3) Work happily (𝑋= 4.32). 3) The factor of plan preparation, planned implementation and review of the plans influencing the capability of educational personnel in schools in the Special Development Zone. en
dc.journal วารสารการเมือง การบริหาร และกฎหมาย th_TH
dc.page 191-209. th_TH


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account