DSpace Repository

การประเมินกำลังรับแรงดัดและความเหนียวของคานคอนกรีตเสริมเหล็กที่เหล็กเสริมเกิดสนิม

Show simple item record

dc.contributor.author อานนท์ วงษ์แก้ว
dc.contributor.other มหาวิทยาลัยบูรพา. คณะวิศวกรรมศาสตร์
dc.date.accessioned 2021-02-01T07:53:24Z
dc.date.available 2021-02-01T07:53:24Z
dc.date.issued 2560
dc.identifier.uri http://dspace.lib.buu.ac.th/xmlui/handle/1234567890/4010
dc.description โครงการวิจัยประเภทงบประมาณเงินรายได้จากเงินอุดหนุนรัฐบาล (งบประมาณแผ่นดิน) ประจำปีงบประมาณ พ.ศ. 2558 th_TH
dc.description.sponsorship สำนักงานคณะกรรมการวิจัยแห่งชาติ th_TH
dc.language.iso th th_TH
dc.publisher คณะวิศวกรรมศาสตร์ มหาวิทยาลัยบูรพา th_TH
dc.subject คอนกรีตเสริมเหล็ก th_TH
dc.subject โครงสร้างคอนกรีตเสริมเหล็ก th_TH
dc.subject สาขาวิศวกรรมศาสตร์และอุตสาหกรรมวิจัย th_TH
dc.title การประเมินกำลังรับแรงดัดและความเหนียวของคานคอนกรีตเสริมเหล็กที่เหล็กเสริมเกิดสนิม th_TH
dc.title.alternative Evaluation of flexural strength and ductility of corroded reinforced concrete beams en
dc.type Research th_TH
dc.author.email arnonw@eng.buu.ac.th th_TH
dc.year 2560 th_TH
dc.description.abstractalternative This study presents the results of laboratory investigation into the effect of corrosion on the behavior of reinforced concrete (RC) beams. Four RC beams of the cross section of 20x40 cm with the span length of 240 cm were constructed. Three beam were corroded by impressed current to three levels of corrosion set as 15%, 30%, and 50% of steel reinforcement weights tested alongside with the control beam. The corroded beams were repaired using the conventional method by replacing of cover with non-shrink cement but no replacement of steel reinforcement. All beams were tested by four-point bending test and the corresponding loads and deflections were recorded. The results from this experiment clearly indicated a dramatic shift in the nature of the failure of corroded RC beams. It was observed that as corrosion increased the failure of the beams shifted from predictable ductile flexural failures at mid-span to rather brittle failures near the support. Other behaviors of the beam specimens tested conforms to that reported by other researchers, with reductions in the ultimate load, deflection capacity, and stiffness upon increasing corrosion. It can be concluded that the corrosion can change the failure mode of regular reinforced beams from the ductile flexural failure at mid-span to more brittle failure near the supports. th_TH


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account