dc.contributor.author |
พูขันธ์ ไชยะสิงห์ |
|
dc.contributor.author |
อุดม รัตนอัมพรโสภณ |
|
dc.contributor.author |
วิมลรัตน์ จตุรานนท์ |
|
dc.contributor.other |
มหาวิทยาลัยบูรพา. คณะศึกษาศาสตร์ |
|
dc.date.accessioned |
2019-03-25T09:16:00Z |
|
dc.date.available |
2019-03-25T09:16:00Z |
|
dc.date.issued |
2555 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.lib.buu.ac.th/xmlui/handle/1234567890/2506 |
|
dc.description.abstract |
การศึกษาวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสร้างชุดการสอนการเขียนเชิงสร้างสรรค์วิชาภาษาลาว สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนสาธิต วิทยาลัยครูปากเซ แขวงจำปาสัก สาธารณรัฐประชาธิปไตยประชาชนลาว ให้มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ 80/80 ประชากร ที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ ได้แก่ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3
จำนวน1 ห้อง มีทั้งหมด 48 คน โรงเรียนสาธิตวิทยาลัยครูปากเซ ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2552-2553
(ค.ศ. 2009-2010) เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ ชุดการสอนการเขียน เชิงสร้างสรรควิชาภาษาลาว จำนวน 4 ชุด
และแบบทดสอบวัดการเขียนเชิงสร้างสรรค์วิชาภาษาลาว สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย
และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน
ผลการวิจัยพบว่า ชุดการสอนการเขียนเชิงสร้างสรรควิชาภาษาลาวที่สร้างขึ้นมีประสิทธิภาพ 82.18/82.71
เป็นไปตามเกณฑ์ที่กำหนดไว้ |
th_TH |
dc.language.iso |
th |
th_TH |
dc.subject |
การสอนด้วยสื่อ |
th_TH |
dc.subject |
ภาษาลาว - - การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา) |
th_TH |
dc.subject |
ภาษาลาว - - การสอนด้วยสื่อ |
th_TH |
dc.subject |
ภาษาลาว - - การเขียน |
th_TH |
dc.subject |
สาขาการศึกษา |
|
dc.title |
การสร้างชุดการสอนการเขียนเชิงสร้างสรรค์วิชาภาษาลาวสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนสาธิต วิทยาลัยครูปากเซ แขวงจำปาสัก สาธารณรัฐประชาธิปไตยประชาชนลาว |
th_TH |
dc.title.alternative |
Development of instructional package on creative writing for pratomsuksa 3 students of Pakse Teacher College's Demonstration School LAO PDR |
en |
dc.type |
บทความวารสาร |
th_TH |
dc.issue |
1 |
|
dc.volume |
23 |
|
dc.year |
2555 |
|
dc.description.abstractalternative |
This research aimed to develop an instructional package on creative writing in Lao
Language for Prathomsuksa III students at the Demonstration School of Pakse Teacher
College, Champasak Province, Lao P.D.R. to meet the 80/ 80 efficiency standard criterion. The
population of the study consisted of one class of 48 students studying in Prathomsuksa III at
the Demonstration School of Pakse Teacher College in the second semester of the academic
year 2009-2010. The instruments included 4 sets of instructional package on Creative Writing
in Lao Language, and a creative writing test. The percentage, means, and standard deviation
were employed for the data analysis.
The finding revealed that the efficiency of the instructional package on creative writing
in Lao Language, developed by the researcher was at 82.18/ 82.71, which was higher than
the 80/ 80 criterion. |
en |
dc.journal |
วารสารศึกษาศาสาตร์ = Journal of education |
|
dc.page |
13-22. |
|