DSpace Repository

Father roles: The omitted roles in US magazine advertisements from the 1950s-1990s

Show simple item record

dc.contributor.author Chompunuch Punyapiroje
dc.date.accessioned 2019-03-25T09:12:41Z
dc.date.available 2019-03-25T09:12:41Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://dspace.lib.buu.ac.th/xmlui/handle/1234567890/2147
dc.description.abstract Father roles : The omitted roles in US magazine advertisements from the 1950s-1990s The purpose of the study is to investigate the types of men’s roles in advertising, particularly as father roles, the changes of the father’s roles in advertisements and the advertising components during three periods: before the women’s movements, during the women’s movements and after the women’s movement. The researcher content analyzed 772 advertisements in Time and Good Housekeeping magazines during three periods: the 1950s, the 1970s and the 1990s. The research results revealed that there was not an association between the roles of men (family and non-family roles) and selected time periods. Although men in society share household responsibilities with their wives, the advertisers in those three time periods still try to keep old family role portrayals in magazine advertisements. en
dc.language.iso eng th_TH
dc.subject Advertising th_TH
dc.subject Fathers th_TH
dc.subject Magazine - - United States th_TH
dc.subject สาขาเทคโนโลยีสารสนเทศและนิเทศศาสตร์ th_TH
dc.title Father roles: The omitted roles in US magazine advertisements from the 1950s-1990s en
dc.type บทความวารสาร th_TH
dc.issue 28
dc.volume 17
dc.year 2009
dc.description.abstractalternative วัตถุประสงค์ของการวิจัยครั้งนี้เพื่อศึกษาบทบาทของผู้ชายโดยเฉพาะบทบาทบิดาที่ถูกนำเสนอในงานโฆษณาทางสื่อสิ่งพิมพ์ในประเทศสหรัฐอเมริกา และเพื่อศึกษาการเปลี่ยนแปลงของบทบาทบิดา และองค์ประกอบจ่างๆในงานโฆษณาในช่วงเวลาก่อน ระหว่าง และหลังมีการเคลื่อนไหวทางสังคมของสตรี (women’s movement) จากการวิเคราะห์งานโฆษณาจำนวน 772 ชิ้นในนิตยสาร Time และ Good Housekeeping Magazine ผลการวิจัยพบว่า ไม่มีความสัมพันธ์ระหว่างบทบาทของผู้ชาย (ในครอบครัวและนอกบ้าน) กับช่วงเวลาที่เลือกมาศึกษาทั้ง ๓ ช่วงเวลา ดังนั้นอาจจะสรุปได้ว่า ถึงแม้ว่าบทบาทของผู้ชายในสังคมจะมีการเปลี่ยนแปลง ในด้านของการแบ่งความรับผิดชอบในการทำงานบ้านกับภรรยา และภาพที่ปรากฏในงานโฆษณาก็ยังเป็นบทบาทในครอบครัวแบบดั้งเดิม th
dc.journal วารสารวิชาการมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยบูรพา
dc.page 49-65.


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account