DSpace Repository

การบริหารจัดการชั้นเรียนเพื่อเสริมสร้างสมรรถนะความเป็นพลเมือง

Show simple item record

dc.contributor.author อิทธิเดช น้อยไม้
dc.contributor.author ณัฐวรรณ เฉลิมสุข
dc.date.accessioned 2024-05-29T03:53:33Z
dc.date.available 2024-05-29T03:53:33Z
dc.date.issued 2565
dc.identifier.uri https://buuir.buu.ac.th/xmlui/handle/1234567890/17246
dc.description.abstract การศึกษาเป็นกระบวนการพัฒนาผู้เรียนให้เป็นมนุษย์ที่สมบูรณ์ทั้งทางร่างกาย อารมณ์ สังคม และสติปัญญา รวมถึงมีจิตสํานึกในความเป็นพลเมือง การศึกษาจึงต้องได้รับการจัดการอย่างเหมาะสม เพื่อถ่ายทอดลงสู่ผู้เรียนอย่างเป็นรูปธรรมในรูปแบบของการจัดการเรียนรู้ ซึ่งการจัดการเรียนรู้ให้ประสบ ผลสําเร็จ บรรลุวัตถุประสงค์ตามหลักสูตรได้นั้น นอกจากขึ้นอยู่กับเทคนิคและวิธีการในการจัดการเรียนรู้ของครูผู้สอนแล้ว ยังต้องอาศัยความสามารถในการบริหารจัดการชั้นเรียนของครูผู้สอนด้วย ชั้นเรียน จัดเป็นกลไกที่มีความสําคัญอย่างยิ่งในการเตรียมพลเมืองของสังคมให้เป็นผู้ที่มีสมรรถนะจองความเป็นพลเมืองในอนาคต ดังนั้นในการบริหารจัดการชั้นเรียนเพื่อเสริมสร้างสมรรถนะความเป็นพลเมือง จึงเป็นภารกิจสําคัญที่ครูผู้สอนจะต้องมีความรู้ความเข้าใจเกี่ยวกับ หลักกการ แนวคิด และแนวทางในการบริหารจัดการชั้นเรียนเพื่อเสริมสร้างสมรรถนะความเป็นพลเมืองที่ถูกต้องเหมาะสม เพื่อจะช่วยกันสร้างผู้เรียนให้เป็นพลเมืองที่มีคุณภาพมีศักยภาพสามารถสร้างสรรค์คุณประโยชน์ให้แก่ประเทศชาติและสังคมโลกได้เป็นอย่างดีสืบไป th_TH
dc.language.iso th th_TH
dc.title การบริหารจัดการชั้นเรียนเพื่อเสริมสร้างสมรรถนะความเป็นพลเมือง th_TH
dc.title.alternative Classroom Management for Citizenship Competency th_TH
dc.type Article th_TH
dc.issue 1 th_TH
dc.volume 16 th_TH
dc.year 2565 th_TH
dc.description.abstractalternative Education is the process of development of the learners and it enables them to be complete human beings in all its manifestations- physical, mental, emotional, social and intellectual, including having a consciousness of citizenship. Therefore, education must be managed appropriately in order to transfer it to the learners in a concrete form of learning management. The management of learning will achieve the objectives according to the course it also depends on the techniques and methods of learning management on the teacher's ability to manage the classroom. A classroom is an important mechanism for preparing citizens of society to become competent citizens in the future. Therefore, the management of classrooms to enhance citizenship capacity is an important task for teachers. They need to have knowledge and understanding about principles, concepts and guidelines for classroom management in order to strengthen citizenship competencies, encourage learners to be good quality citizens and have potential to create benefits for the nation and the world society as well. th_TH
dc.journal ครุศาสตร์สาร th_TH
dc.page 67-76 th_TH


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account