DSpace Repository

นวัตกรรมการจัดการ

Show simple item record

dc.contributor.author นัยนา รัตนสุวรรณชาติ
dc.contributor.author เขมมารี รักษ์ชูชีพ
dc.contributor.author ศิรภัสสรศ์ วงศ์ทองดี
dc.contributor.other มหาวิทยาลัยบูรพา. คณะรัฐศาสตร์และนิติศาสตร์
dc.date.accessioned 2021-07-04T07:55:18Z
dc.date.available 2021-07-04T07:55:18Z
dc.date.issued 2562
dc.identifier.uri http://dspace.lib.buu.ac.th/xmlui/handle/1234567890/4274
dc.description.abstract นวัตกรรมมีความหมายหลายอย่าง ซึ่งพอสรุปได้ดังนี้ (Quinn, 1992) นวัตกรรม คือ การสร้างหรือการประดิษฐ์ โดยใช้ทรัพยากร คือ คน เวลา เงิน ในการประดิษฐ์สินค้าใหม่ บริการใหม่ แนวความคิดใหม่, นวัตกรรม คือ สิ่งที่หล่อหลอมและการเรียนรู้ ให้ความสนใจไปยังการดึงเอาแนวคิดตัวสินค้าและบริการมาพัฒนาใหม่, นวัตกรรม คือ การเปลี่ยนแปลง บางสิ่งบางอย่างมีการเปลี่ยนแปลงเล็กน้อย ในขณะที่บางสิ่งบางอย่างมีการเปลี่ยนแปลงอย่างถอนรากถอนโคน, นวัตกรรม คือ กระบวนการ เป็นกระบวนการของกิจกรรมที่นำไปสู่การผลิต ซึ่งเป็นขั้นตอนของแต่ละกิจกรรม, นวัตกรรม คือ บริบท (ระดับภูมิภาค ประเทศ) เป็นระดับของกระบวนการ นอกเหนือจากระดับของบุคคล ระดับขององค์การแล้ว ยังเป็นเรื่องของสถาบัน เครือข่ายทางด้านเศรษฐกิจ และสังคม th_TH
dc.language.iso th th_TH
dc.publisher คณะรัฐศาสตร์และนิติศาสตร์ มหาวิทยาลัยบูรพา th_TH
dc.subject การจัดการ th_TH
dc.subject การพัฒนาองค์การ th_TH
dc.subject สาขาเศรษฐศาสตร์ th_TH
dc.title นวัตกรรมการจัดการ th_TH
dc.title.alternative Innovation management en
dc.type Article th_TH
dc.issue 3 th_TH
dc.volume 11 th_TH
dc.year 2562 th_TH
dc.description.abstractalternative Indeed it is a subject that taxes the prowess of some of the most cap- able scholars and practitioners alike (Quinn, 1992) In looking at the multiplicity of meanings given to innovation it is possible to discern a number of characteristics: Innovation as creation (invention): The focus is on use of resources (people, time and money) to invent or develop a new product, service, new way of doing things, new way of thinking about things. , Innovation as diffusion and learning: The focus is on acquiring, supporting or using product, service or ideas. , Innovation as an event: The focus of attention here is on a discrete event, such as the development of a single product, service, idea or decision. , Innovation as a (stream of innovations) trajectory: This is recognition that a single act of innovation (as that in a discrete event) can facilitate a family of innovations to be derived from the original Source. , Innovation as change (incremental or radical): innovations enacts change. Some innovations are minor adjustments whilst other innovations are radical or discontinuous in nature. , Innovation as (firm-level) process: In this view innovation is not a single act, but a series of activities that are carried out by a firm to lead to the production of an outcome (namely, the innovation). , Innovation as a context (region, nation, etc.) level process: This view sees innovation as an act beyond the confines of an individual or firm. The view captures institutional frameworks, socio-political networks, and proximal factor endowments as factors in the act of innovation. The focus is switched from the firm to the peculiar endowments and characteristics of a specific context (region, nation, etc.). en
dc.journal วารสารการเมือง การบริหาร และกฎหมาย th_TH
dc.page 543-554. th_TH


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account