DSpace Repository

การเรียนภาษาอังฤษแบบวิทยภาษาบูรณาการ: แนวคิดและมุมมองสำหรับครูไทย

Show simple item record

dc.contributor.author พรรณวลัย เกวะระ
dc.contributor.other มหาวิทยาลัยบูรพา. คณะศึกษาศาสตร์
dc.date.accessioned 2019-03-25T09:23:16Z
dc.date.available 2019-03-25T09:23:16Z
dc.date.issued 2559
dc.identifier.uri http://dspace.lib.buu.ac.th/xmlui/handle/1234567890/3251
dc.description.abstract การจัดการเรียนการสอนเป็นภาษาอังกฤษไม่ได้จำกัดอยู่ในเฉพาะหลักสูตรสองภาษาเท่านั้น ปัจจุบันสถานศึกษาสนับสนุนให้ครูประจำวิชาใช้ภาษาอังกฤษในการจัดการเรียนการสอนในสาระวิชาที่หลากหลายอย่างกว้างขวางและได้รับการสนับสนุนอย่างเป็นทางการจากกระทรวงศึกษาธิการและหน่วยงานที่เกี่ยวข้องโดยตระหนัก ถึงความสำคัญในการใช้ภาษาอังกฤษจุดมุ่งหมายสำคัญคือการปฏิรูปการเรียนการสอนภาษาอังกฤษในทุกระดับ การศึกษาโดยตั้งมาตรฐานความสามารถทางภาษาทั้งกับครูผู้สอนและผู้เรียนเพื่อยกระดับความรู้ความสามารถทางภาษาอังกฤษในทิศทางที่ชัดเจน วิทยภาษาบูรณาการเป็นแนวคิดในการจัดการเรียนการสอนเป็นภาษาอังกฤษที่เน้นความสนใจและความต้องการของผู้เรียนเป็นสำคัญการจัดการเรียนการสอนเป็นภาษาอังกฤษนั้นครูผู้สอนควรได้รับความเข้าใจในแนวคิดเพื่อจัดการเรียนการสอนให้ผู้เรียนมีผลสัมฤทธิ์ทั้งด้านเนื้อหาสาระและทักษะทางภาษาซึ่งเป็นผลพลอยได้จากการเรียนการสอนแบบวิทยภาษาบูรณาการ th_TH
dc.language.iso th th_TH
dc.subject ภาษาอังกฤษ - - การศึกษาและการสอน th_TH
dc.subject หลักสูตรสองภาษา th_TH
dc.subject สาขาการศึกษา th_TH
dc.title การเรียนภาษาอังฤษแบบวิทยภาษาบูรณาการ: แนวคิดและมุมมองสำหรับครูไทย th_TH
dc.title.alternative Learning English through content and Language integrated learning type approach: Concept and perspectives for Thai teachers en
dc.type บทความวารสาร th_TH
dc.issue 1
dc.volume 27
dc.year 2559
dc.description.abstractalternative English as a medium of instruction is no longer particularly limited in only bilingual education. Recognizing the importance of English language, schools encourage subject teachers to use English as a medium of instruction in various subject matters receiving official support from the Ministry of Education and related stakeholders. The essential aim is to reform teaching English through all levels by considering standard of research for English language for both teachers and learners in order to enhance their English language competence in a clear direction. Content and Language Integrated Learning is an umbrella term used mainly for English as a medium of instruction approach based on learners' interests and needs. Understanding the concept of using English as a medium of instruction would make teachers lead learners to learning achievement in both subject matter and language skills which is the outgrowth of the CLIL type approach. en
dc.journal วารสารศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยบูรพา = Journal of education, Burapha University
dc.page 28-40.


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account